Australian Labradoodle ry on harrastus- ja rotuyhdistys, joka on perustettu lähinnä palvelemaan ALD:n omistajia, sekä lisäämään rotutietoutta. Yhdistys ei ole kasvattajajärjestö, ei ylläpidä penturekisteriä tai pentuvälitystä, eikä valvo kasvattajien toimintaa. ALD ry pitää pentujen rekisteröintiä tärkeänä keinona rodun kehityksen ja terveyden vaalimiseksi sekä pentutehtailun estämiseksi. Alla mainitut kasvattajat ovat sitoutuneet yhden tai useamman kansainvälisen rotujärjestön eettisiin sääntöihin ja rotustandardiin ja rekisteröi kaikki pentueensa järjestöön. Näiden kasvattajien nettisivulta löydät yhdistyksemme logon joka kertoo, että kasvattaja on yhdistyksen jäsen.

Kasvattajat Suomessa

Australianlabradoodle kasvattajat Suomessa

Australian labradoodle yhdistykseen kuuluvat kasvattajat ovat sitoutuneet rekisteröimään pentunsa johonkin rotujärjestöön (tällä hetkellä WALA, ALAEU tai ALAA).  Kasvattaja on täten sitoutunut noudattamaan rodun kattojärjestön eettistä ohjeistoa. ALD-yhdistys ei ole rotua rekisteröivä taho vaan harrastusyhdistys.

Suomalaiset kasvattajajäsenet voivat halutessaan maksaa pentuperheilleen ensimmäisen vuoden lahjajäsenyyden yhdistykseen, jotta pentuperheet saavat yhdistyksestä tukea ja iloa alusta asti.

Listassa kasvattaja kotisivulinkkeineen, sekä rotujärjestö ja mitä kokoa kasvattaa.

Uusimaa

Braskas  WALA / mini & medium