Suomen australianlabradoodle ry on harrastus- ja rotuyhdistys, joka on perustettu palvelemaan ALD:n omistajia sekä lisäämään rotutietoutta. Yhdistys ei ole kasvattajajärjestö, se ei ylläpidä penturekisteriä tai pentuvälitystä, eikä valvo kasvattajien toimintaa. Yhdistys pitää kuitenkin pentujen rekisteröintiä tärkeänä keinona rodun kehityksen ja terveyden vaalimiseksi sekä pentutehtailun estämiseksi.

Alla mainitut kasvattajat ovat sitoutuneet yhden tai useamman kansainvälisen rotujärjestön eettisiin sääntöihin ja rotustandardiin, ja he rekisteröivät kaikki pentueensa järjestön roturekisteriin. Kasvattajan sivuilta löytyy tieto rotujärjestöstä, johon kasvattaja kuuluu. Kasvattajien nettisivulta löydät myös yhdistyksemme logon, joka kertoo, että kasvattaja on yhdistyksemme jäsen.

Kasvattajat Suomessa

Australianlabradoodlekasvattajat Suomessa

Suomen australianlabradoodle -yhdistykseen kuuluvat kasvattajat ovat sitoutuneet rekisteröimään pentunsa johonkin rotujärjestöön (tällä hetkellä näitä ovat WALA, ALAEU ja ALAA).  Kasvattaja on täten sitoutunut noudattamaan kyseisen rotujärjestön eettistä ohjeistoa. Suomen australianlabradoodle -yhdistys ei ole pentuja rekisteröivä taho, vaan harrastusyhdistys.

Suomalaiset kasvattajajäsenet voivat halutessaan maksaa pentuperheilleen ensimmäisen vuoden lahjajäsenyyden yhdistykseen, jotta pentuperheet saavat yhdistyksestä tukea ja iloa alusta asti.

Listassa kasvattaja kotisivulinkkeineen, sekä rotujärjestö ja mitä kokoa kasvattaa.

Uusimaa

Braskas  WALA / mini & medium