Suomalainen Australian Labradoodle ry on harrastus- ja rotuyhdistys, joka on perustettu lähinnä palvelemaan ALD:n omistajia, sekä lisäämään rotutietoutta. Yhdistys ei ole kasvattajajärjestö, ei ylläpidä penturekisteriä tai pentuvälitystä, eikä valvo kasvattajien toimintaa. ALD ry pitää pentujen rekisteröintiä tärkeänä keinona rodun kehityksen ja terveyden vaalimiseksi sekä pentutehtailun estämiseksi. Alla mainitut kasvattajat ovat sitoutuneet jonkun kansainvälisen rotujärjestön eettiseen sääntöihin ja rotustandardiin ja rekisteröi kaikki pentueensa. Näiden kasvattajien nettisivulta löydät yhdistyksen logon joka kertoo, että kasvattaja on yhdistyksen jäsen.

Kasvattajat Suomessa

Australianlabradoodle kasvattajat Suomessa

Australian labradoodle yhdistykseen kuuluvat kasvattajat ovat sitoutuneet rekisteröimään pentunsa johonkin rotujärjestöön (tällä hetkellä ALAEU, ALAA  tai WALA).  Kasvattaja on täten sitoutunut noudattamaan rodun kattojärjestön eettistä ohjeistoa. ALD-yhdistys ei ole rotua rekisteröivä taho vaan harrastusyhdistys.

Jäsenkasvattajat liittävät omat pentuperheensä yhdistyksen jäseniksi osana pentupakettiaan, jotta pentuperheet saavat yhdistyksestä tukea ja iloa alusta asti.

Uusimaa

Wonder's Australian Labradoodle