Yhdistyksen toiminta

Suomen australianlabradoodle ry järjestää tapahtumia kuten koulutuksia, luentoja, tapaamisia ja muuta ohjelmaa sekä koiranomistajille että rodusta kiinnostuneille.

Jäsenille lähetetään neljästi vuodessa sähköinen jäsenlehti, jossa on artikkeleita koira-aiheista, ALD-koirien tarinoita ja kuulumisia sekä ajankohtaisia asioita. Voit lukea vanhoja lehtiä lehtiarkiston kautta.

Lisäksi vuosittain tehdään seinäkalenteri, ja myynnissä on myös rodun oma turkinhoito-opas. Näistä lisää tämän sivun alaosassa.

Alueellinen toiminta

Yhdistys järjestää alueellista toimintaa ympäri Suomen! Haluamme toimintamme tavoittavan mahdollisimman monet australianlabradoodlen omistajat. Tapaamisista ilmoitetaan Suomen australianlabradoodle ry:n facebook-sivuilla, joten käy tykkäämässä sivusta, niin saat ilmoitukset.

Jos sinulla on kysyttävää alueellisesta toiminnasta, ota yhteyttä suoraan alla oleviin henkilöihin. Huom! Aluevastaavat eivät tee pentuvälitystä eivätkä voi avustaa pennun saamisessa.

Helsinki ja lähialueet: Mira Grönroos,  mira.gronroos(at)outlook.com

Jyväskylä: Eveliina Koivuneva, eve_piiroinen(at)hotmail.com & Emmi Rimmi, emmi.rimmi(at)gmail.com

Kouvola: Minna Ilmanen, minna.ilmanen(at)hotmail.fi

Lahti: Pia Koljonen, koljonen.pia(at)gmail.com

Oulu: Johanna Pukari, johanna.pukari(at)gmail.com

Rovaniemi: Tuire Eilittä, tuire.eilitta(at)icloud.com

Tampere: Mia Ylä-Nojonen, Mia.ylanojonen(at)gmail.com & Virve Jalonen, virve.jalonen(at)gmail.com

Turku: Marjo Linnakoski, marjo.linnakoski(at)op.fi & Elina Rautalahti, lindarsald(at)gmail.com

Julkaisut

Turkinhoito-opas

Yhdistys on tuottanut 32-sivuisen, runsaasti kuvitetun ja nelivärisen turkinhoito-oppaan avuksi kaikille australianlabradoodlen omistajille. Oppaassa kerrotaan turkin kotihoidosta ja pesusta sekä trimmauksesta. Opas on tehty yhteistyössä ammattitrimmaajan kanssa.

Opas kannattaa ottaa mukaan myös trimmaajalle mennessä, jotta voi sen kuvista näyttää, millaisen trimmin koiralleen haluaisi.

Turkinhoito-opasta voi tilata 10 € hintaan lähettämällä asiasta sähköpostia osoitteeseen laskutus@australianlabradoodleyhdistys.fi . Myös kasvattajat voivat tilata opasta pentupaketteihin saman sähköpostiosoitteen kautta.

Seinäkalenteri

Yhdistys julkaisee vuosittain upean seinäkalenterin australianlabradoodlen kuvilla. Seinäkalenteriin voi tarjota omia kuvia. Ohjeet kuvien lähettämisestä julkaistaan kesäkuussa yhdistyksen Facebook-sivulla sekä jäsenlehdessä. Kalenterin tilausohjeet julkaistaan syys-lokakuussa samoissa kanavissa.