Kasvattajat Suomessa

Suomen australianlabradoodle ry on rotuharrastusyhdistys, joka on perustettu palvelemaan ALD:n omistajia sekä lisäämään yleistä tietoutta australianlabradoodleista. Yhdistys ei ole kasvattajajärjestö: se ei ylläpidä roturekisteriä tai jalostustietokantaa, tai tee pentuvälitystä, tai valvo kasvattajien toimintaa.

Tällä sivulla mainitut kasvattajat ovat sitoutuneet rekisteröimään pentunsa johonkin kansainväliseen rotujärjestöön (tällä hetkellä näitä ovat WALA, ALAEU ja ALAA).  Kasvattaja on täten sitoutunut noudattamaan kyseisen rotujärjestön eettistä ohjeistoa ja sääntöjä

Suomen australianlabradoodle ry ei ole pentuja rekisteröivä taho. Yhdistys pitää kuitenkin pentujen rekisteröintiä kansainvälisiin rotujärjestöihin tärkeänä keinona rodun kehityksen ja terveyden vaalimiseksi sekä pentutehtailun estämiseksi. Rotujärjestöön kuuluminen ei kuitenkaan ole varma tae eettisestä kasvatustoiminnasta, joten pennunostajien oma harkinta ja tiedonhankinta on ehdottoman tärkeää.

Suomalaiset kasvattajat voivat halutessaan maksaa pentuperheilleen ensimmäisen vuoden lahjajäsenyyden yhdistykseen, jotta pentuperheet saavat yhdistyksestä tukea ja iloa alusta asti.

Listassa kasvattajat kotisivulinkkeineen, sekä rotujärjestö, ja mitä kokoa kasvattaa.

HUOM! Suomen ALD-yhdistys ei valvo tai suosittele millään tavalla ketään tällä listalla olevaa kasvattajaa. Jokainen kasvattaja on itsenäinen toimija ja vastaa toiminnastaan sekä sääntöjen ja lakien noudattamisesta kansainväliselle rotujärjestölle ja Suomen viranomaisille. On erittäin tärkeää, että jokainen pennunostaja tutustuu huolellisesti kasvattajan toimintaan ennen pennunhankintaa.

Uusimaa

Braskas ALD WALA / mini, medium & standard